Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zamknij

projekty Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu dofinansowane z EFS

Menu:



Ekomarketing

EKOMARKETING

Ekomarketing to część marketingu. Jego zadaniem jest promowanie działań i zachowań proekologicznych związanych z ochrona środowiska. Działania te nie muszą wiązać się z dużym nakładem kosztowym.

Kierunek ma na celu podniesienie wiedzy i kompetencji pracowników małych i średnich firm (a tym samym konkurencyjności) w zakresie świadomości EKO oraz w zakresie podejmowanych działań marketingowych związanych z wdrożonymi dotychczas przez firmę rozwiązaniami Eko.

Program studiów składa się z następujących modułów:

Moduł I - Możliwe do wprowadzenia w firmie rozwiązania ekologiczne (i źródła ich finansowania) dla pracowników i kadry zarządzającej.

  • Zarządzanie Eko-firmą.
  • Otoczenie prawne biznesu.
  • Finansowanie ekoinnowacji.
  • Symulacyjna gra menedżerska.

Moduł II - Budowanie ekologicznej marki produktu i wizerunku firmy.

  • Analizy i badania marketingowe w ujęciu EKO.
  • Zarządzanie eko-produktem.
  • Kreacja marki i wizerunku ekofirmy.

Moduł III - Marketing ekologiczny.

  • Marketing (zielony marketing) ekologiczny jako forma budowania przewagi konkurencyjnej.
  • Pozycjonowanie cenowe w Eko.
  • Strategia błękitnego oceanu.
  • EKO-PR i komunikacja dla eko-fanów.
  • Wybór agencji marketingowej i współpraca z nią.
  • Organizacja stoisk targowych, branie udziału w targach.
  • Przygotowanie zawartości katalogu firmowego.

Moduł IV - Zastosowanie technologii przyjaznych środowisku.

  • Proekologiczne techniki, technologie i produkty.

Moduł V - Ekoinnowacje.

  • Wykorzystanie umiejętności kreatywnego myślenia do tworzenia ekoinnowacji w biznesie.
  • Planowanie i wdrażanie ekoinnowacji.

Ostateczny program, poszczególnych modułów jest tworzony na podstawie przeprowadzonych, zindywidualizowany EKO ankiet i dostosowany do zdiagnozowanych potrzeb przedsiębiorstwa.

Będąc słuchaczem studiów podyplomowych EKOMARKETING:

  • poznasz metody i techniki zarządzania firmą z wykorzystaniem świadomości ekologicznej;
  • zdobędziesz wiedzę w zakresie aktualnie dostępnych możliwości pozyskiwanie zewnętrznych źródeł finansowania na wdrażane projekty ekoinnowacyjne;
  • uświadomisz sobie znaczenie budowania ekologicznej marki produktu i wizerunki firmy;
  • poznasz kompleksowo narzędzia w zakresie budowania strategii marketingu ekologicznego;
  • zwiększysz swoją świadomość wykorzystania technologii przyjaznych środowisku;
  • wytrenujesz miękkie kompetencje w zakresie projektowania, opracowania i wdrażania ekoinnowacji;
  • będziesz uczestniczył w zajęciach o charakterze warsztatowym (aktywne formy dydaktyczne)

Przystąp do rekrutacji - kliknij tutaj

Po ukończeniu studiów podyplomowych słuchacze otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych zgodnie z wymogami Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, oraz przygotowany w trakcie studiów projekt ekomarketingu dla danej firmy.

 

 

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
www.efs.gov.pl