Ekomarketing
EKOMARKETING
Ekomarketing to część marketingu. Jego zadaniem jest promowanie działań i zachowań proekologicznych związanych z ochrona środowiska. Działania te nie muszą wiązać się z dużym nakładem kosztowym.
Kierunek ma na celu podniesienie wiedzy i kompetencji pracowników małych i średnich firm (a tym samym konkurencyjności) w zakresie świadomości EKO oraz w zakresie podejmowanych działań marketingowych związanych z wdrożonymi dotychczas przez firmę rozwiązaniami Eko.
Program studiów składa się z następujących modułów:
Moduł I - Możliwe do wprowadzenia w firmie rozwiązania ekologiczne (i źródła ich finansowania) dla pracowników i kadry zarządzającej.
- Zarządzanie Eko-firmą.
- Otoczenie prawne biznesu.
- Finansowanie ekoinnowacji.
- Symulacyjna gra menedżerska.
Moduł II - Budowanie ekologicznej marki produktu i wizerunku firmy.
- Analizy i badania marketingowe w ujęciu EKO.
- Zarządzanie eko-produktem.
- Kreacja marki i wizerunku ekofirmy.
Moduł III - Marketing ekologiczny.
- Marketing (zielony marketing) ekologiczny jako forma budowania przewagi konkurencyjnej.
- Pozycjonowanie cenowe w Eko.
- Strategia błękitnego oceanu.
- EKO-PR i komunikacja dla eko-fanów.
- Wybór agencji marketingowej i współpraca z nią.
- Organizacja stoisk targowych, branie udziału w targach.
- Przygotowanie zawartości katalogu firmowego.
Moduł IV - Zastosowanie technologii przyjaznych środowisku.
- Proekologiczne techniki, technologie i produkty.
Moduł V - Ekoinnowacje.
- Wykorzystanie umiejętności kreatywnego myślenia do tworzenia ekoinnowacji w biznesie.
- Planowanie i wdrażanie ekoinnowacji.
Ostateczny program, poszczególnych modułów jest tworzony na podstawie przeprowadzonych, zindywidualizowany EKO ankiet i dostosowany do zdiagnozowanych potrzeb przedsiębiorstwa.
Będąc słuchaczem studiów podyplomowych EKOMARKETING:
- poznasz metody i techniki zarządzania firmą z wykorzystaniem świadomości ekologicznej;
- zdobędziesz wiedzę w zakresie aktualnie dostępnych możliwości pozyskiwanie zewnętrznych źródeł finansowania na wdrażane projekty ekoinnowacyjne;
- uświadomisz sobie znaczenie budowania ekologicznej marki produktu i wizerunki firmy;
- poznasz kompleksowo narzędzia w zakresie budowania strategii marketingu ekologicznego;
- zwiększysz swoją świadomość wykorzystania technologii przyjaznych środowisku;
- wytrenujesz miękkie kompetencje w zakresie projektowania, opracowania i wdrażania ekoinnowacji;
- będziesz uczestniczył w zajęciach o charakterze warsztatowym (aktywne formy dydaktyczne)
Przystąp do rekrutacji - kliknij tutaj
Po ukończeniu studiów podyplomowych słuchacze otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych zgodnie z wymogami Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, oraz przygotowany w trakcie studiów projekt ekomarketingu dla danej firmy.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
www.efs.gov.pl